PEMILIHAN PAS!!! Dato' Husam terima pencalonan Naib Presiden PAS, Dato' Mujahid hanya bertanding AJK PAS Pusat


KUALA LUMPUR: Datuk Husam Musa hari ini mengesahkan hanya akan mempertahan jawatan Naib Presiden PAS yang disandangnya dan menolak untuk pencalonan jawatan Timbalan Presiden.

Dalam satu kenyataan hari ini beliau berkata, pengesahan penerimaan pencalonan itu baru sahaja dibuat sebentar tadi.

"Penerimaan untuk bertanding hanya jawatan Naib Presiden sahaja dan tidak jawatan lain adalah berpedoman kepada jumlah pencalonan terbanyak untuk saya adalah untuk jawatan tersebut.

"Saya menggagap itu adalah isi hati dan pilihan akar umbi PAS jawatan mana mereka inginkan saya tempatkan diri saya," katanya.


Dalam pada itu beliau turut mengucapkan ribuan terima kasih kepada kawasan yang telah mencalonkannya.

"Semoga amal perjuangan kita diterima oleh Allah dan keutuhan PAS sentiasa terpelihara.

"Kepada  semua kawasan yang menaruh harapan kepada saya dengan pelbagai bentuk pencalonan yang mereka berikan, saya hargai dan berterima kasih," katanya.


Mujahid tanding AJK Pusat tolak Naib Presiden


KUALA LUMPUR: Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa mengumumkan menolak untuk bertanding jawatan Naib Presiden PAS, sebaliknya hanya menerima untuk Ahli Jawatankuasa PAS Pusat.

Perkara itu dimaklumkan Ahli Parlimen Parit Buntar itu dalam satu kenyataan petang ini.

"Dengan penuh rasa insaf dan rendah diri, saya menerima pencalonan sebagai AJK PAS Pusat dan tidak menerima pencalonan sebagai Naib Presiden.

"Saya mengucapkan terima kasih kepada kawasan-kawasan yang mencalonkan saya sebagai Naib Presiden, namun saya yakin barisan nama yang dicalonkan untuk jawatan tersebut lebih berwibawa dan berkemampuan serta layak," katanya.

Berikut kenyataan penuh beliau.

Pencalonan untuk pemilihan Muktamar 2013

Bagi memenuhi kehendak perlembagaan parti, muktamar kali ini menuntut para perwakilan memilih kepimpinan baru di semua peringkat. Bagi peringkat Pusat, saya telah dicalonkan oleh beberapa kawasan sebagai mengisi jawatan Naib Presiden dan AJK PAS Pusat. Saya merakamkan jutaan terima kasih ke atas penghormatan yang diberikan terhadap saya dalam pencalonan ini dan saya amat menghargainya.

Saya yakin PAS mempunyai barisan pelapis yang berwibawa untuk memimpin parti dan sesiapa sahaja yang akan dipilih nanti jika menerima pencalonan pasti akan memberikan yang terbaik untuk kepentingan parti dan bukan untuk kepentingan diri atau kelompok.

Dengan penuh rasa insaf dan rendah diri, saya MENERIMA pencalonan sebagai AJK PAS Pusat dan TIDAK MENERIMA pencalonan sebagai Naib Presiden. Saya mengucapkan terima kasih kepada kawasan-kawasan yang mencalonkan saya sebagai Naib Presiden, namun saya yakin barisan nama yang dicalonkan untuk jawatan tersebut lebih berwibawa dan berkemampuan serta layak.

Saya perlu menumpukan tugasan saya meneruskan misi dan visi parti untuk PRU yang akan datang dan memperkukuhkan hasrat Pakatan Rakyat ke Putrajaya selain cuba memperkukuhkan peranan PAS di peringkat kerajaan negeri Pulau Pinang.

Semoga muktamar kali ini menyaksikan pemilihan pimpinan yang terbaik dan saya doakan kepada rakan-rakan seperjuangan daripada calon-calon yang menerima semoga bersainglah dengan akhlak Islam dan garis panduan yang disediakan oleh jawatankuasa pemilihan parti.

No comments:

Post a Comment